fredag 17. april 2009

Adidas cup, Lyn-DFI2 6-0

For andre dag på rad, går gutta våre på et stor-tap, 0-6 mot Lyn. For andre dag på rad, så skriver vi, at på tross av "stygge" tall, så var det veldig bra spill av våre gutter.

Jeg har ikke Pers fagkunnskap om hvorfor og hvordan målene kom, men min opplevelse var idag, veldig lik den jeg hadde igår.
Drøbaksgutta legger ned en fantastisk innsats med skikkelig ståpå vilje, mot tekniske og fysisk bedre lag. Innsatsen belønnes med at vi faktisk til tider er oppe og utfordrer og stresser de såpass at de også gjør feil.
At vi igjen ligger mye bakpå, gjør at vi får veldig mange situasjoner som jeg tror er veldig lærerike i forhold til hva vi må gjøre anderledes for ikke å bli straffet med enkle baklengsmål. Og noe av det aller viktigste, er at gutta selv med mange baklengs, står på og sloss så det ryker av dem i to fulle omganger... ikke noe hengehoder eller klaging, hverken på medspillere, motspillere eller dommer! Kanon bra. Jeg blir skikkelig stolt av å være med denne gjengen.
Jeg var så heldig å se begge kampene, og det var som sagt en veldig lik opplevelse. Morsomt og med fantastisk holdning på våre gutter.
Jeg er sikker på at vi kommer til å oppleve flere kamper med stortap, fordi vi stiller i to KM serier, med lag som muligens til tider vil være litt underlegne, men jeg er også sikker på at alle gutta utvikler seg voldsomt på å få møte så god motstand. Men i disse kampene er det viktig at vi tar vare på hverandre, og støtter hverandre. Det gjelder nok også oss foreldre, som muligens synes det er verre å tape stort, enn det gutta gjør. Jeg tror alle foreldre som så begge, eller en av disse kampene er enig i at det står stor respekt av den innsatsen gutta la ned.
De som kanskje må bakkes litt ekstra i disse kampene, er keeperene, det er klart ikke morsomt å plukke ut alle disse ballene av nettet, men de har også gjort strålende figurer, alle tre og levert gode innsatser... kanon trening!
Så alt i alt, mitt inntrykk etter de to første kampen, tøft, men imponerende!

Så skal vi selvsagt sørge for å spille kamper hvor vi får score mål, og være overlegne... bare vent... de kommer!

lasse

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar