fredag 18. juni 2010

Jeg er stolt!!!

Som trener- og medtrener for denne gjengen i (altfor) mange år, er jeg fryktelig stolt over hva vi presterer på banen.  Men denne gangen dreier det seg ikke bare om fotballferdighet. Det dreier seg om holdninger. På banen! Fra tid til annen møter vi situasjoner på banen som kan være utfordrende å takle for en 15-åring. Men omtrent uten unntak, så lar vi dommer og motstander holde på med sitt, bretter opp ermene og står på videre. Vi pådrar oss meget sjelden gule kort, og aldri for munnbruk. Selv om verden er urettferdig og de avgjørelser som dommeren og andre voksne gjør, skulle være feil.  Akkurat dette har VI som trenere jobbet med i mange år, og det er fantastisk gøy å se hvordan disse holdningene sitter i ryggmargen hos alle gutta. Det er jeg, og mange med meg, veldig stolt over å se.

OG!!!! Dette gjelder alle våre tre lag. Jada. Vi hadde en uheldig episode i Danmark. Utenfor banen. Den har vi med oss videre, men den skal også være med å gjøre oss sterkere sammen. Både på og utenfor banen!

Men på banen er vi i norgestoppen når det gjelder holdninger. Og det vinner vi stort på i det lange løp!! Det er jeg dønn sikker på.

God helg fra Per!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar